Produse
Produse
Newsletter ALGERNON

Ramai la curent cu noutatile Algernon abonandu-te la newsletterul nostru.

09-10-2020

Interviu cu Manfred Hunold - reprezentant Orafol Germania - colantarile auto pe timpul pandemiei

Interviu cu Manfred Hunold - despre pandemie si colantari auto

Interviu acordat de Manfred Hunold - jurat, colantor profesionist si reprezentant Orafol Germania, cu privire la pandemie, colantorii romani si cum sa iti incepi un business in sectorul wrappingului. 

  • Pandemia globala a cauzat numeroase efecte negative, cum a fost influentat de acest aspect sectorul colantarilor auto?

Manfred: Pandemia nu a afectat doar sectorul productiei publicitare sau cel al colantarilor auto ci si intreaga industrie mondiala, nu sunt indoieli in aceasta privinta, dar se pare ca nu atat de mult precum se astepta, mai ales in lunile martie si aprilie al acestui an.

Companiile care realizeaza infolieri aproape ca nu au suferit nicio pierdere financiara, perioada de carantina fiind destul de scurta, iar dupa incheierea acesteia companiile au inceput foarte rapid sa aiba nevoie de vehicule branduite.

In ceea ce priveste atelierele de colantari auto, ai caror clienti sunt persoanele fizice (maniaci ai masinilor 😊), lucrurile au stat un pic diferit: acestia s-au gandit de doua ori inainte de a investi in lookul masinii, in vremuri nestatornice, si au preferat sa pastreze resurse financiare pentru ceea ce viitorul ar putea aduce. 

 

  • Activezi in domeniul colantarilor auto de peste 35 de ani, in decursul acestui timp, ai mai intalnit vreo pandemie sau vreun dezastru natural ale caror consecinte sa se abata asupra acestui sector?  

Manfred: Nu. Timpuri incerte au mai fost si ne putem raporta la fenomenul “perestroika” – reforma monedei euro (aspect ce reprezenta pionul principal in politica adoptata de Mihail Gorbaciov), dar pandemia este incomparabila cu orice situatie de care ne-am mai lovit, de la sfarsitul celui de-al doilea Razboi Mondial.  

 

  • Ai experienta ca jurat in diferite concursuri de wrapping nationale si internationale, iar la Algernon ai jurizat trei editii ale concursului “Colantorul Anului”, cum ti s-a parut evolutia concursului de la an la an?

Manfred: Dezvoltarea cunostintelor, experientei si maiestriei colegilor de breazla din Romania, in ultimii 10 ani, este remarcabila, dar in ultimii ani, mai ales in competitia acesta s-au aratat extraordinari. Primul meu contact cu sectorul colantarilor auto din Romania a fost cu familia Farkas, acum foarte mult timp. La vremea respectiva Oracal 870 – vinil pentru colantari auto nu avea aproape deloc vanzare, mai tarziu in Romania a intrat pe piata Oracal 970 si nu pot uita cand Alexandru Farkas (tatal) si Razvan Farkas (fiul) au aparut la compania mea cu rulota lor sa ridice cateva role de folie Oracal 970.

In prezent, Catalin Goaga si echipa sa colanteaza iahturi si au castiguri de milioane, Traian Moldovan este campion mondial in acest sector, Cosmin Stan este un superstar international, asta spune multe despre romanii care activeaza in industria colantarilor auto.

 

  • Algernon va organiza in 2021 urmatoarea editie a concursului “Colantorul Anului”, esti de parere ca lipsa editiei din anul curent va fi un refresh pozitiv pentru viitoarea?

Manfred: Nu cred ca anularea concursului “Colantorul Anului” 2020 poate duce la o descrestere vizibla a cunostintelor si abilitatilor potentialilor concurenti-colantori romani, ba din contra cred ca vor fi mai “infometati” si mai nerabdatori pentru editia din 2021.

 

  • In Romania numeroase companii cauta sa isi reorienteze businessul catre aria colantarilor auto. Ce sfaturi le poti oferi pentru un bun inceput?

Manfred: Sfatul meu general este, ca la inceput, cel care doreste sa activeze in acest business sa viziteze ateliere de colantari auto ce pot oferi traininguri, sa invete sa utilizeze mai multe tipuri de folii (chiar de la diferiti producatori), pentru ca fiecare din ele au caracteristici diferite. Unii dintre cei mai buni colatori auto, la nivel mondial, sunt din Romania. Asadar, daca cineva vrea sa concureze cu acestia trebuie sa fie la fel de buni.

Sa inceapa cu o colantare a propriei masini (a firmei sau personala), sa incerce sa o colanteze cat mai bine posibil. Ulterior sa incerce sa sa caute clienti apropiati (rude, vecini) carora sa le colanteze sau sa le inscriptioneze masinile.

Succesul vine in timp, si nu trebuie sa uitam ca este si un consumator al timpului.

 

  • Algernon, pe langa distributia de folii adezive pentru colantari auto si organizarea concursului “Colantorul Anului”, sustine si seminarii periodice pentru acest sector, esti de parere ca aceste activitati contribuie la dezvoltarea industriei de colantari auto pe piata din Romania?

Manfred: Nu doar eu apreciez eforturile pe care Algernon le realizeaza pentru a ridicat standardul colantarilor in Romania. Si este foarte bine cunoscut faptul ca aceasta strategie: de a realiza acest tip de evenimente este foarte buna, inclusiv international. Algernon se comporta ca oricare alt jucator modern si grandios din industria distributiei de materiale ce se utilizeaza in productie publicitara si colantari auto. Adrian Ghinguleac, CEO-ul companiei Algernon, are acea capacitate de a anticipa si este un vizionar. Echipa Algernon este norocoasa sa aiba un manager ca el. Iar el este foarte norocos sa aiba o echipa asa grozava si harnica precum voi!